5 kıtada, 93 ülkede 500’ün üzerinde mağazası ve e-ticaret kanalıyla 2022’de yüzde 100’ün üzerinde büyüyen DeFacto, Cumhuriyet’in 100. yılında 100 ülkede fizikî ve dijital olarak varlık gösterecek.
DeFacto’dan yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen DeFacto Üst Yöneticisi (CEO) İhsan Ateş, markanın yeni mağaza yatırımları ve online operasyonlara yöneldiği 2022’de satışlardaki yurt dışı hissesinin yüzde 50’ye ulaştığını aktardı.
Yurt dışı mağazalarına ait bilgi veren Ateş, e-ticaret kanalında yatırımlara da devam edip, online satışların toplam ciro içinden aldığı hissesi yüzde 50’ye çıkarmayı hedeflediklerine işaret etti.
Ateş, gelecek yıl yeniden ihracat rekoru kırmayı hedeflediklerini, 2027’de ise ihracatın cirodaki hissesini yüzde 70 düzeyine yükseltirken bulundukları ülke sayısını da 180’e çıkaracaklarını anlattı.
Ateş, ‘Bu yıl yüzde 100 büyüyerek küreselleşme amaçlarımıza emin adımlarla ilerlediğimizi kanıtladık. 2023 yılı büyüme atağımızın ivmesini daha da yükselttiğimiz bir yıl olacak ve yeni yılda da sıçrayarak büyümeye devam edeceğiz.’ değerlendirmesini yaptı.
DeFacto modasının omni-channel satış kanalları sayesinde tüm dünyayı kuşattığına değinen İhsan Ateş, şöyle devam etti:
‘Avrupa’nın çok uluslu e-ticaret sitesi Zalando ile gerçekleştirdiğimiz güçlü iş birliği sayesinde Avrupa’nın en aktif 12 pazarında hizmet vermeye başladık ve Avrupa’nın en çok büyüme yakalayarak muvaffakiyet kıssası yazan moda markalarından biri olduk. İngiltere’de hibrit DeFacto.com grubu kurduk ve ABD Amazon’da satışa başladık. E-Ticaret ve online kanallardaki deneyimlerimiz sayesinde fizikî olarak varlık göstermediğimiz lakin yer almayı istediğimiz pazarlarda, online olarak süratli bir formda yer alabilecek tecrübeye sahibiz.’
‘2023’DE ODAĞIMIZDA ‘MİNİMALİZM’ OLACAK’
DeFacto’nun 2023 stratejisinin odağında ‘minimalizm’in yer alacağını, bu stratejinin çıkış noktasının ‘müşteriyi aşık etmek’ vizyonları olduğunu tabir eden Ateş, ‘Daha az finansman, insan kaynağı ve vakit harcayarak verimliliğimizi sağlarken, eser ve koleksiyonlarımızda da tıpkı randımanı yakalayacağız.
Minimalist moda anlayışımızla tasarladığımız optimum çeşit ve ayrıntıların yer alacağı vakitsiz ve uzun ömürlü eserlerimizle müşterilerimizin başını karıştırmadan, satın alma kararlarını kolaylaştırıp gereksinimi kadar satın almalarını teşvik edeceğiz. Bu kararı almak markalar için güç olmakla birlikte DeFacto olarak çocuklarımız ve gelecek jenerasyonlar için bu adımı bugünden atmanın sorumluluğunu taşıyoruz.’ değerlendirmesini yaptı.
Ateş, geleceği öngörerek 10 yıl evvel kurdukları DeFacto Teknoloji sayesinde kendi teknolojilerini ürettiklerini vurgulayarak, şu görüşleri aktardı:
’10 yıl evvel kurduğumuz DeFacto Teknoloji’de bugün 300 kişilik developer takımımızla eser idaresini yapay zeka ile yapabiliyoruz. Big veriyi tahlil ederek müşterimizi yakından tanıyoruz ve şahsa özel kampanyalar üretebiliyoruz. DeFacto mağazası bugün neredeyse herkesin cebinde ve bu uygulama sayesinde her an, her yerde müşterilerimize 7/24 alışveriş keyfi sunuyoruz. Müşterilerimizin alışveriş seyahatini düzgün okuyarak onları şaşırtan ve ‘markamıza aşık edecek’ yeniliklere imza atıyoruz.
Modaya bakışımız ‘Fijital’. Bu bakış açımızla online ve fizikî kanallar ortasındaki hudutları kaldırıyoruz. RFID teknolojisiyle donatılan akıllı mağazalarımızda sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve robotik teknolojilerinden yararlanıyoruz, müşterilerimiz bir eseri beğendiğinde ‘akıllı aynada’ üzerinde kombinli bir halde görme imkanı yakalıyor. Türkiye’de perakende kesiminde bir birinci olan DFPOS uygulamamız sayesinde müşterilerimiz mağazamızın her noktasını alışverişini tamamlamak için kullanabiliyorlar.’
Ateş, yeni yılın birinci çeyreğinde metaverseye güçlü bir giriş yapacaklarını ve böylelikle müşterileriyle etkileşimde olabilecekleri farklı bir platformda da bulunacaklarını belirtti.
DeFacto’nun tüm AR-GE çalışmalarının 2050 yılı gayeleri olan ‘İklim pozitif’ marka olacak formda planladığını vurgulayan İhsan Ateş, ‘Benimsediğimiz pahalarla en değerli gündemlerimizden biri de etrafa hassas ve sürdürülebilir üretim yapmak. DeFacto Life çatısı altındaki Elma Derisi koleksiyonumuz moda kesiminde vegan deri kullanımının öncü uygulamalarından biri.
Bitki bazlı vegan deri üretmek için AR-GE çalışmalarımızda değerli bir noktaya geldik. Önümüzdeki yıl bu koleksiyonumuz daha da genişleyecek ve 2030’a kadar koleksiyonlarımızın yüzde 90’ının sürdürülebilir olmasını sağlayacak inovasyonlar geliştiriyoruz.’ sözlerini kullandı.